PROCESSEN I ATT GÅ VIDARE

Det här med att gå vidare... det är inte lätt alltså... en del av mig har börjat gå vidare och börjar må bra, men en annan del av mig har inte börjat gå vidare och mår inte alls bra. Det är fascinerande men riktigt jobbigt hur man ena dagen känner sig glad och mår riktigt bra, och sen nästa dag så är allt bara jättetungt, man mår inte alls bra och känner sig allmänt nere. Men jag gissar att det tillhör den här processen i att gå vidare. Är det normalt undrar man ibland? Ska det verkligen vara såhär? Ska jag verkligen ena dagen och må bra och nästa dag må skit? Men det är väl normalt antar jag. 
 
Så fort jag känner mig nere och dålig, då vet jag att det är du som spökar i mina tankar. Ärligt talat, om du läser detta just nu (du vet vem du är), så vill jag bara att du ska veta att jag är mitt uppe i denna processen i att gå 
vidare och jag börjar må bättre för varje dag som går. Men ibland så vill du spöka runt i mina tankar och trycka
ner mig... sluta med det nu!!! Det räcker, nu får det vara nog, jag är så trött på detta nu. Hur jag än försöker glömma dig så spökar du bara runt i mina tankar ändå. Snälla försvinn ur mina tankar, jag vill inte ha med dig att göra längre. 
 
Ibland, som igårkväll kände jag mig jätteglad och lycklig och mådde toppenbra. Idag har det vart lite sämre...
När jag väl mår bra så tror jag att lyckligheten har kommit för att stanna, men så är det tydligen inte. Men som sagt, det är nog en del av den här långa processen som kallas att gå vidare. 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lena Johansson

"Ljuset lyser alltid upp mörkret" ♥

2014-03-16 @ 22:14:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback