PRETTY HURTS

Jag tror inte det är många av er som har missat att Beyoncé släppte ett nytt album för några veckor sen. Har ni hört låten "Pretty Hurts" från detta nya albumet? Det är en av tre låtar som jag fastnat mycket för och tycker är väldigt bra och tänkvärd. Den handlar om just det låten heter, googla texten, lyssna på låten och häng med att läsa texten för det är en riktigt bra text. Det är så sant det texten säger, om jag ska ta några exempel på citat ur texten så skulle jag välja följande och beskriva dom såhär:
 
"What you wear is all that matters"
Ärligt talat, det är så sjukt och sorgligt att det faktiskt stämmer, det borde verkligen inte vara så, man måste kunna få gå klädd i vad man vill utan att folk ska vara så snabba att döma en. 
 
"Perfection is a disease of a nation"
Det här med perfektion, allt ska vara perfekt, man ska ha perfekt kropp, perfekt hy, perfekta betyg i skolan, perfekta kläder, perfekt personlighet, verkligen ALLT ska vara perfekt. Det är mycket att leva upp till om allt ska vara perfekt, och det går bara inte. Och det är så sant det här citatet, perfektion är verkligen en sorts sjukdom för allt kan bara inte vara perfekt. 
 
"It's the soul that needs a surgery"
Jag lägger mig ner på knä just nu och avgudar Beyoncé för detta citatet. Verkligen ALLT i dagens samhälle handlar om hur man ser ut, man ska ha en "smal och vältränad kropp", man ska ha perfekt hy som jag skrev lite tidigare, man ska ha perfekta kläder, perfekt hår, perfekt utséende. Alla är så blinda när det kommer till personligheten, det är liksom den som räknas, det spelar väl för fan ingen roll hur man ser ut, alla är lika värda för det! Och för alla er som tycker att utséende är allt som räknas... ni vet inte vad ni pratar om...  Om något ska fixas till så är det som sagt själen, inte utséendet. 
 
"Vogue says, thinner is better"
Detta är också någonting som är riktigt sjukt och tragiskt. Visst, man vill vara vältränad och ha en bra hälsa, men bara för att man är "otränad" eller "mullig", är man mindre värd för det?? Nej, verkligen inte. Alla är lika värda.
 
Så just detta, Beyoncé berättar ju verkligen i den här låten vilken enorm press det är på folk idag, hur dom ska se ut, hur dom ska vara osv. Och saken blir ju inte lättare när man ser alla dessa reklamer som tex "gå ner 10 kg på 10 veckor", "5:2-dieten", "bästa produkten mot acne" osv... ni förstår nog vad jag menar. Det borde inte vara såhär, alla är fina som dom är. Jag tycker verkligen ni borde lyssna på denna låten för den är verkligen tänkvärd och jag vill också verkligen från mitt hjärta hylla Beyoncé för denna låten. Kom ihåg, du är fin precis som du är! ♥
 
 
 
 
 
 

Beyoncé - Pretty Hurts (OFFICIAL VIDEO) [HD 720p] by wonderful-life1989

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback